اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

۱۰ شب ۱۰ منبر| انصاریان: انسان خود را در پرده‌های تاریکی فرو برده است/ راه کنار زدن پرده‌های ظلمانی نفس

مراسم عزاداری روز هشتم محرم حسینیه هدایت، صبح امروز یکشنبه 17 شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

۱۰ شب ۱۰ منبر| انصاریان: انسان خود را در پرده‌های تاریکی فرو برده است/ راه کنار زدن پرده‌های ظلمانی نفس

محشر؛ ویژه‌نامه ماه محرم خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری روز هشتم محرم حسینیه هدایت، صبح امروز یکشنبه ۱۷ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

حجت‌الاسلام انصاریان کارشناس دینی در این مراسم به موضوع آفرینش هستی از نور پروردگار پرداخت و اظهار داشت: خداوند در آیه ۳۰ سوره انبیاء می‌فرماید: « أَوَلَمْ یَرَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ کَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کُلَّ شَیْءٍ حَیٍّ  أَفَلَا یُؤْمِنُونَ؛ آیا کافران ندانسته‌اند که آسمان‌ها و زمین به هم بسته و پیوسته بودند و ما آن دو را شکافته و از هم باز کردیم و هر چیز زنده‌ای را از آب آفریدیم؟ پس آیا ایمان نمی‌آورند؟»

وی افزود: خود پروردگار نور آسمان‌ها و زمین است، عالم نور است و الله نور آسمان‌ها و زمین است. به این دلیل که نور اولین و ذره، مخلوق پروردگار عالم و جلوه اراده اوست، او نور بی‌نهایت است. این نور جلوه کرد و ذره نور پدی آمد و بعد به‌روی آن نظر انداخت تا شکافته شد و بعد از دوره‌هایی تبدیل آسمان و زمین شد.

انصاریان گفت: اگر با قرآن نگاه کنیم، جهان نور محض است، تمام موجودات و انسان‌ها نور هستند اما بیشترشان خود را در پرده‌های مختلف تاریکی فروبرده‌اند و این نور دیده می‌شود و از بسیاری ظلم، خیانت، جنایت، حرام‌کاری و پستی دیده می‌شود.

این کارشناس دینی ادامه داد: اگر همین افراد که ذاتشان ظلمت نیست، متوسل به ولایت خدا یعنی ولایت ربوبی و متوسل به پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) شوند، این بزرگواران پرده‌ها را کنار می‌زنند و نور خلقت شده اولیه خود را نشان خواهد داد.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول